Program Strategi Pembangunan Diri dan Organisasi Berkualiti (IPA) ... 13-16/4/09


Program Strategi Pembangunan Diri dan Organisasi Berkualiti ini ialah salah satu program yang di kendalikan oleh Institute Perkhidmatan Awam yang mana setiap peserta kursus adalah di wakili berlainan organisasi yang mana saya telah mewakili dari Jabatan Belia dan Sukan. Sebanyak 29 orang telah menyertai program ini yang mana di jalankan sepenuh masa di IPA selama 4 hari. Adapun salah satu tujuan program ini adalah untuk meningkatkan lagi keyakinan diri serta keberkesanan menjalankan sesuatu tugas yang di pertanggungjawabkan dengan pelbagai cara yang berkesan dan teratur.

Sepertia biasalah our first day memang malu malu segan segan sal inda kenal dengan sorang sorang kan and masa sesi pengenalan diri kami di suruh kehadapan mengenalkan diri n yang uniknya dalam program ani kami kena suruh menyanyi apa saja lagu semasa pengenalan diri atu ... pisannn jua tu hahah inda pandai menyanyi pun mestimenyanyi.

Seperti lazimnya jua sebelum memulakan sesuatu aktiviti kami di bahagikan kepada 4 kumpulan yang mana terdiri daripada Kumpulan Killer Beez (GoooOOoo BeeEEEeZZZzz), Kumpulan Pelanduk Napu 7 (Pelaaaanddduuuukkk Pinnnnntarrr), Kumpulan Biar Luput Jangan Cabut (HaaaaaAaaYaaa BeeeEEeNnna) dan Kumpulan Mawar (XXxxtTTTrraaa-VaaaGaannZaa).

All i can say is program ani siukkk berabis plus banyak mengajar and keberkesanannya adalah sangat luar biasa hehehehhee :P .... anyway thanx to HM Reizal (Captain Achai) kerana telah berkesanggupan menggambar segala yang berlaku sepanjang kursus ani which is dapat menjadi kenangan yang terindah buat kami semua .....